سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اپلیکیشن طاقچه ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن کتابخوان

اپلیکیشن کتاب و کتابخوانی طاقچه یک برنامه بی‌نظیر و کاربردی برای مطالعه کتاب به صورت الکترونیکی است کاربران می‌تواند در گوشی همراه خود به راحتی کتاب‌های دلخواه خود را در اختیار داشته باشد. در ادامه به بررسی اپلیکیشن طاقچه می‌پردازیم.

 

2 دقیقه، 3 دقیقه و شاید 5 دقیقه ! اینها اعدادی هستند که برای سرانه مطالعه کشور گفته می‌شود! می‌بینید به همین وحشتناکی میانگین مطالعه در کشور پایین است و اوج فاجعه جایی است که بدانیم این مقدار از مطالعه نیز بر دوش تعدادی اندکی از مردم است.

بسیاری از مردم ایران سهم و نقشی در مطالعه کشور ندارند و همین موضوع در مسائل اجتماعی نمود پیدا می‌کند. نمود این آمار وحشتناک جایی است که گفته می‌شود فرهنگ کشور به سمتی پیش می‌رود که گویی انگار هیچ وقت کشورمان دارای فرهنگ غنی نبوده است!

اما مهم‌ترین دلیل کم‌کاری مردم کشورمان در زمینه کتاب و کتابخوانی، عدم دسترسی و یا دسترسی نامناسب و بعضا گرانقیمت به کتاب است. این مشکل به معضل بسیاری از افراد کتابخوان بالقوه تبدیل شده است. مشغله‌های فراوان این روزهای مردم باعث شده است که نتوانند وقت جداگانه‌ای برای کتاب و کتابخوانی بگذارند و این موضوع را مطرح می‌کنند که اگر راهکاری بتواند از وقتهای مرده آنها فرصتی برای مطالعه کتاب ایجاد نماید، می‌توانند به کتابخوانی فکر کنند.

یکی از راهکارهایی که با پیشرفت تکنولوژی و ظهور گوشی‌های هوشمند در اختیار افراد قرار گرفت، این بود که به راحتی از طریق گوشی‌های موبایلشان بتوانند فیلم‌ها، تصاویر و کتاب‌هایی را که دلشان می‌خواهد مشاهده و مطالعه کنند. با گذشت زمان و با ارائه محصولات نو در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و نرم افزارهای بر بستر اندروید و ios و راه‌اندازی استارتاپ‌های مختلف، در زمینه کتاب و کتابخوانی نیز پیشرفتهای خوبی صورت گرفت که توانست فصلی نو در این زمینه را آغاز کند.

پیشرفتهای موجود در زمینه اپلیکیشن‌های کتاب و کتابخوانی به قدری قابل توجه بود که نه تنها دیگر از تبلیغات سو خبری نبود، بلکه باعث شد بسیاری از ناشران و مردم کتابخوان نیز به حمایت از این اپلیکیشن‌ها برآیند و قرص و محکم پشت این کسب و کارهای اینترنتی بر پایه کتاب و کتابخوانی در بیایند.

مهم‌ترین دغدغه ناشران و اهالی کتاب در زمینه نشر الکترونیکی محصولات فرهنگی این بود که حق مولف و کپی‌رایت ناشران و نویسندگان در این اپلیکیشن‌ها رعایت شود و مشکلی که قبلا در اوایل ظهور گوشی‌های هوشمند با آن مواجه بودند -مشکل سرقت‌های بزرگ در زمینه ادبی و ضررهای سنگین مالی به صنعت نشر کشور- مواجه نشده و حق و حقوق همه اجزای صنعت نشر در این ماجرا دیده شود.

شاید طاقچه که با برنامه تلویزیونی و پرطرفدار خندوانه به بازار عرضه شد، جدا از اینکه از محبوبیت و جوایز میلیاردی خود برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد، ویژگی‌های بی‌نظیر ذاتی و فنی آن نیز دست کمی برای محبوبیت این اپلیکیشن کتابخوانی نداشت و نقش بزرگی را در  رشد و نمو این برنامه داشت. با اپلیکیشن طاقچه به راحتی می‌توان در هر جایی و با کمترین هزینه، کتاب خواند.

 

بررسی اپلیکیشن طاقچه و ویژگی‌های آن

بعد از مطالعه مقدمه‌ای که برای اپلیکیشن طاقچه نوشتیم، اکنون نوبت آن است تا در مورد این اپلیکیشن بیشتر بدانید و از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن با خبر شوید. گفتنی است که ما صرفا به مهم‌ترین مواردی که دز بررسی این اپلیکیشن به آن برخورد کردیم می‌پردازیم و طبیعی است که ویژگی‌های ریز و جزئی این اپلیکیشن در این بررسی نخواهد آمد. (با کلیک بر روی تصاویر آنها را در اندازه واقعی خود ببینید)

 

کتابخانه‌ای به وسعت یک فروشگاه بزرگ

شاید اصلی‌ترین ویژگی اپلیکیشن طاقچه همین بخش باشد که ما با بررسی کوتاهی که روی کتاب‌های موجود در این اپلیکیشن انجام دادیم، به آن رسیدیم. اپلیکیشن طاقچه یک منبع بسیار خوب برای کتابهای الکترونیک است و تقریبا می‌توان گفت بسیاری از افراد و کاربرانی که به دنبال مطالعه کتاب هستند، با هر سلیقه‌ای که داشته باشند می‌توانند از امکانات اپلیکیشن طاقچه استفاده کنند.

یکی از نکات خوب در اپ طاقچه دسته بندی‌های بسیار جالب و جذابی است که در آن وجود دارد و باعث می‌شود کاربران بدون نیاز به جستجوی زیاد، به بهترین محتواهای موجود در این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. به طور مثال در ابتدای این اپلیکیشن کاربران می‌توانند برگزیده‌های طاقچه را مشاهده کنند. در این بخش کتابهایی به انتخاب مسئولین اپلیکیشن طاقچه نمایش داده شده و کتاب‌هایی در زمینه‌ها و موضوعات مختلف و جذاب دیده می‌شود.

 

در بخش دیگر صفحه اول اپلیکیشن طاقچه، بخش تازه‌ها وجود دارد که در این بخش کتابهای جدید اضافه شده به اپلیکیشن طاقچه نمایش داده می‌شوند. داغترین‌ها، دیگر بخشی است که در صفحه اول این اپلیکیشن قابل مشاهده است که به کتابهای پر استفاده کاربران تعلق گرفته است. یکی دیگر از بخش‌های بسیار جذاب صفحه اول اپلیکیشن طاقچه، نمایش مناسبتی کتابها است که به مناسبت‌های مختلف کتابهایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران می توانند به استفاده از کد تخفیف طاقچه به آسانی به کتاب مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.

 

منبع:

https://techrato.com/2018/02/23/taghche-book-app/