سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اپلیکیشن 724: شارژ، پرداخت، خرید و چند نقطه ضعف!

اپلیکیشن 724 یکی از اپلیکیشن‌های مالی است که توسط گروه مالی سامان پشتیبانی شده و به طور رسمی شرکت پرداخت الکترونیک سامان پشتیبان آن است که این گروه جزو شرکت‌های پیشرو در زمینه ارایه راهکارهای پرداخت مالی در کشور هستند. 724 دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که در کنار این ویژگی‌ها، ضعف‌هایی نیز دارد که در ادامه به بررسی کامل نقاظ ضعف و قوت این اپلیکیشن می‌پردازیم.

اپلیکیشن 724

اپلیکیشن 724 در ادامه بسیاری از اپلیکیشن‌های مالی که توسط بانک‌های مختلف ارایه شده بود، منتشر و به کاربران عرضه شد. البته این اپلیکیشن از سابقه کد USSD که در نام همین اپلیکیشن نیز وجود دارد، بهره می‌برد و توانسته با استفاده از کاربرانی که از این طریق جذب کرده پا به عرصه نرم افزارهای اندرویدی پرداخت‌های مالی بگذارد و البته بدیهی است نقش تبلیغات تلویزیونی مفصل این اپلیکیشن در برنامه‌های ورزشی در جذب کاربران میلیونی آن بی تاثیر نبوده است ولی وجود بعضی از نقاظ ضعف در این برنامه مالی اندرویدی قطعا راه پیشرفت و رشد بیش از پیش آن را بسته است.

اپلیکیشن 724

اپلیکیشن مالی 724 به طور کلی تمام نیازهای اولیه کاربران در زمینه پرداخت‌های موبایلی را پشتیبانی می‌کند و خدمات پایه‌ای که اصولا فلسفه وجودی برنامه‌های این چنینی است، در این اپ اندرویدی نیز وجود دارد. از جمله ویژگی‌های کلی که در 724 به وضوح قابل مشاهده است، طراحی و گرافیک اختصاصی است که حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند و برخلاف بعضی دیگر از اپلیکیشن‌های پرداخت، از ظاهر نچسب و قدیمی برخوردار نبوده و استفاده از فونت و ترکیب رنگ‌های صورتی و مشکی و بعضا رنگ‌های فیروزه‌ای و زرد ملایم باعث شده است که تجربه کاربری ما یک تجربه بهتری نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مالی مشابه باشد.

در ادامه به بررسی جزییات امکانات و ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن مالی 724 می‌پردازیم و در صورت وجود نقاظ ضعفی در این اپلیکیشن مالی به آنها اشاره می‌کنیم.

 

رابط کاربری اپلیکیشن 724 راحت و بدون پیچیدگی

اولین ویژگی قابل ذکر برای اپلیکیشن 724 این است که رابط کاربری آن بر خلاف بعضی دیگر از اپلیکیشن‌های مشابه از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و هر کاربری با هر سطحی از سواد و آگاهی فنی نسبت به برنامه‌های اندرویدی می‌تواند با این اپلیکیشن کار کند. نحوه چینش امکانات در کنار هم بسیار ساده و دلچسب بوده و همان‌طور که در ابتدا ذکر کردیم، نحوه طراحی رنگ‌ها و آیکون‌ها به گونه‌ای‌ست که حس آرامش خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

مشاهده موجودی بانکی

یکی از نقاط قوت اپلیکیشن‌های مالی، امکان مشاهده موجودی کارت است که استفاده بسیار زیادی در بین کاربران داشته و البته جزو پرسودترین تراکنش‌های بانکی نیز شمرده می‌شود. اپلیکیشن مالی 724 نیز این امکان بسیار مهم را به تازگی به امکانات خود اضافه کرده است و طبق بررسی‌های ما مشکلی در پشتیبانی از بسیاری از بانک‌های عضو شتاب نداشته و تمامی کارت بانک‌های عضو شتاب را پشتیبانی می‌نماید.

کارت به کارت پول از طریق اپلیکیشن 724

از دیگر ویژگی‌های مهم و پایه‌ای اپلیکیشن 724 که در دیگر برنامه‌های اندرویدی مالی نیز وجود دارد، امکان انتقال وجه از طریق کارت به کارت است. کاربر می‌تواند از طریق بیش از 20 بانک عضو شتاب عملیات انتقال وجه خود را انجام دهد و به راحتی و بدون هزینه‌کرد اضافی معاملات خود را صورت دهد. کارمزدی که در اپلیکیشن 724 از مشتری اخذ می‌شود، همانند تعرفه‌ای‌ست که کاربر در هنگام انتقال وجه از طریق دستگاه‌های خودپرداز پرداخت می‌کند و تفاوتی در این موضوع وجود ندارد.

 

بانک های تحت پوشش این اپلیکیشن عبارتند از:

بانک سامان، بانک ملی، بانک اقتصاد نوین، بانک ملت، پست بانک، بانک سرمایه، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، بانک قوامین، بانک دی، بانک انصار، بانک شهر، بانک آینده، بانک سینا، بانک حکمت ایرانیان، بانک خاورمیانه، بانک کشاورزی، بانک ایران زمین، بانک صنعت و معدن، بانک رسالت، بانک تجارت و بانک رفاه

نقطه ضعفی که در این بخش دیده می‌شود عدم حضور بعضی از بانک‌های بزرگ کشور در لیست بانک‌های پشتیبانی شده اپلیکیشن 724 است. بدیهی است که پشتیبانی همه بانک‌ها برای انتقال کارت به کارت، نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب اپلیکیشن‌ها برای کاربران خواهد داشت و نبود بعضی که اتفاقا بانک‌های بزرگی نیز هستند، می‌تواند به حذف قشر عظیمی از کاربران برنامه‌های این چنینی بینجامد.


خرید اینترنت همراه اول و ایرانسل

از دیگر قابلیت‌های موجود در اپلیکیشن 724 امکان خرید بسته‌های اینترنت همراه اول با کد اینترنت رایگان همراه اول 99  و  اینترنت رایگان ایرانسل است که به طور مستقیم کاربر می‌تواند بسته‌های ارایه شده توسط اپراتورهای مذکور را مشاهده کرده و با پرداخت هزینه آن از طریق اپ مالی اندرویدی، بسته را مستقیما در سیم کارت فعال نماید.

در بخش اینترنت ایرانسل این نکته قابل ذکر است که مسئولین اپلیکیشن 724 به طور مفصل‌تری به ایرانسل پرداخته‌اند و تمامی بسته‌های اینترنتی متنوع این اپراتور در 724 وجود داشته و کاربران TD-LTE نیز می‌توانند از این طریق اقدام به خرید بسته‌های اینترنتی مد نظر خود نمایند.

از جمله نقطه ضعف‌های موجود در این بخش عدم امکان خرید بسته‌های اینترنتی رایتل است که اتفاقا جزو کاربری‌های بسیار زیاد مشترکین این اپراتور محسوب می‌شود! در حالی که اصولا اینترنت پرسرعت در شبکه‌های سیار مخابراتی توسط رایتل به کاربران عرضه شده است و بسیاری از افراد برای اتصال به اینترنت از این اپراتور بهره می‌برند، به نظر می‌رسد نبود این بخش ضعف بزرگی برای اپلیکیشن 724 محسوب می‌شود.

 

منبع:

https://itresan.com/222222/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-724-%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%88-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF/