سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنگ اتاق خواب

کودکان اغلب در مورد رنگ اتاق خواب، دیوارها و مبلمان خود با دوستانشان صحبت میکنند و دوست دارند در مورد آنها تصمیم گیرنده باشند. با انتخاب رنگ اتاق خواب درست که مطابق با سن، جنسیت، سلایق و روحیات کودک باشد میتوانیم فضاهایی بسیار متفاوت و متنوع را خلق کنیم تا استعداد کودک در آن فضاها رشد پیدا کند و انسان خلاقی برای آینده باشد.

در رنگ آمیزی رنگ اتاق خواب استفاده از رنگ های گرم معمولا ذهن افراد را تحریک میکند، باعث افزایش انرژی بدن می شود و فضایی مطلوب و پرحرارت را بوجود می آورد. علاوه بر اینها فضای اتاق کودک را بزرگتر نشان میدهد و حس امنیت را در کودک تقویت میکند. ترکیب دو یا چند رنگ با هم سبب رشد توانایی های خلاقانه در کودک می شود و فرقی نمیکند کودک ما دختر باشد یا پسر، همیشه میتوان ایده های خلاقانه ای در ترکیب رنگها و یا افزودن نقاشی ها به محیط دیوارهای اتاق آنها داشت.

اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب کودک باید دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد فیزیکی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی آنان باشد و این کار از طریق بکارگیری المانهای طراحی معماری ای که منطبق با شرایط جسمی و روانی کودک باشد، میسر می شود. دکوراسیون اتاق خواب کودک باید محل مناسبی برای قرار گرفتن تخت، مبلمان، وسایل تزیینی، آموزشی و ... باشد. قرارگیری صحیح این اجزا می تواند بر شادمانی و طراوت روحیه ی کودک تاثیر مستقیمی بگذارد. بنابراین باید توجه کنیم که دکوراسیون اتاق خواب اتاق باید طبق میل کودک انتخاب شود تا با ایجاد آسایش واقعی،? قوه تخیل درونی کودک را چند برابر کند.

دکوراسیون اتاق خواب

پرده اتاق خواب

اگر خواب کودک برای ما اهمیت دارد باید به پرده اتاق خواب و نور مناسب اتاق توجه بیشتری داشته باشیم. نورهای تند باعث می شود که حس پرخاشگری، اضطراب و استرس در کودکان بیشتر دیده شود. رنگ های پرده اتاق خواب شاد و شفاف، تصور کودکانه را بر می انگیزد و حس خلاقیت و آفرینش آنها را تشویق میکند.

منبع: تخفیف هات

https://mag.takhfifhot.com/%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8